CONTACT US

016 711 4304 - www.facebook.com/FreeVitamins

MIGHTY 3 GEMS

ESP - MEAL SHAKES - PERFORMANCE DRINK

Set Sendi untuk kesihatan sendi

Memberi kelegaan sendi seawal hari ke 5

Supplement untuk anak-anak anda membesar dengan sihat

Omega Guard - Meal Shakes - Chewable Vita-C - Ostematrix

Our Slim Program

Tanpa karbohidrat - vegeterian dan sedikit protin - mula membakar lemak untuk sumber tenaga

6 Tips Mudah Elak Buasir

Buasir ni biasanya tak la menyakitkan. Kegatalan dia yang menguji kesabaran kita. hihihi. Kalau setakat gatal je, boleh tahan lagi. Tapi bila mula berdarah semuanya jadi serba tak kena. Cara terbaik nak menghalang buasir ni mudah je formulanya. Kena pastikan najis korang tu lembut sentiasa. Senang dalam proses membuang nanti..pasti takde terluka. Sebagai rakan anda yang prihatin, saya terangkan enam tips mudah untuk elakkan buasir ni dari mengganggu kehidupan harian anda.
6 Tips Mudah Elak Buasir

1.  Diet serat yang cukup

Buasir biasanya berlaku disebabkan permasalahan sembelit (susah buang air besar) yang kerap kita alami. Cara paling mudah untuk elakkan sembelit dengan ubah diet pemakanan kita. Lebihkan serat dalam menu harian. Makanan yang tinggi kandungan serat dapat membantu menghasilkan najis yang lembut. Ni carta pengambilan serat aka fiber sehari bagi tiap individu.


Antara makanan yang tinggi kandungan serat seperti bijirin, buah-buahan dan sayuran.


Sumber makanan yang tinggi serat termasuk: 
  • Kekacang seperti kacang merah , kacang hitam, dan kacang panggang 
  • Bijirin penuh seperti barli, emping bran, oat, dan beras perang
  • Sayur-sayuran, seperti kacang hijau, brokoli, dan tauge 
  • Buah-buahan seperti raspberi, pear, epal, dan pisang
2. Minum Air Yang Mencukupi

Tips kedua selain makan makanan sihat yang penuh dengan serat, pengambilan air yang mencukupi adalah kunci untuk pergerakan usus yang sihat. Air yang cukup membantu mencegah sembelit dan seterusnya mengurangkan aktiviti mengalir air mata (meneran) semasa membuang air besar. Minum enam hingga lapan gelas setiap hari bukan sahaja melancarkan sistem pencernaan kita tetapi seluruh badan mendapat manfaatnya.

3. Kekal Aktif

Duduk dan berdiri terlalu lama meninggikan lagi risiko buasir berlaku. Ini kerana ia memberi penekanan pada perut dan salur darah. Tak caya cer korang duduk lama depan lappy memasing. Hihi..kebas punggung duduk lelama ni. 

4. Jangan Tahan Buang Air Besar

Ni satu penyakit orang kita.. malas gi membuang. Bila nature call tu..gi la terus ke toilet. Kalau ditangguh, risiko dia buasir la jawabnya. Sebabnya, najis akan jadi kering dan makin susah nak dikeluarkan.

5. Jangan Meneran dengan Kuat

Meneran dengan kuat akan memberi lebih banyak tekanan pada urat dalam rektum. Tekanan yang kuat akan menambahkan lagi bengkak. itu yang jadi punca buasir menyakitkan dan berdarah

6. Pantau Pengambilan Makanan Tambahan 

Seandainya korang ada ambil makanan tambahan serat, pastikan korang minum sekurangnya lapan gelas air atau sebarang bentuk cecair yang lain setiap hari. Makanan tambahan tadi boleh juga menyebabkan sembelit berlaku atau pun sembelit yang sedia ada menjadi bertambah teruk. 

Okay..sekian tuk tips ringkas tapi penuh bermakna ni. Semoga tips ni boleh membantu kalian semua ye. Mencegah buasir tu lebih utama dari mengubati. Sebab bila simptom ni bertambah tanpa rawatan..kita yang merana sendiri. 

Anda boleh pilih untuk beli sendiri secara pantas melalui laman Shaklee atau boleh menghubungi saya untuk tujuan pembelian. Jika anda memilih untuk membeli sendiri, sila klik Beli Sekarang. Pembelian pantas menggunakan Visa atau Master Card (Debit / Credit Card)


Rahsia Jadi Ahli Shaklee Secara Percuma Terbongkar
Hubungi Saya :




FB Syue Wana | 016-7114304 (sms/whatsapp) | yuna.stitchz@gmail.com
www.facebook.com/messages/FreeVitamins

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

* COD - Skudai; Gelang Patah; Bukit Indah; Perling; Tun Aminah; Tampoi; Bandar Baru Uda; Kempas; Mount Austin, Larkin; Taman Pelangi; Permas Jaya; Ulu Tiram; Masai; Pasir Gudang; Johor Bahru amnya dan pos laju ke SELURUH MALAYSIA.

2016

Assalamualaikum...
Tak terlewat lagi kot nak wish selamat tahun baru 2016. Terima kasih 2015..banyak kenangan pahit manis sepanjang tahun lepas. Dan entri pertama di tahun 2016 ni akan jadi titik permulaan kerajinan mengupdate blog semula..kikiki.

Azam kami suami isteri tahun baru ni..nak buru matlamat dan impian baru. Yang lepas biarlah berlalu. Jadi tahun ni kita mula dengan positif je..

Fikir yang baik2 jer...:D
Cakap dan buat perkara yang baik2 jer..hihihi
Mintak dan doa yang baik2..Insya Allah dipermudahkan hendaknya

Yakinlah kepada Allah. Dialah yang Maha Mengetahui segalanya. SELAMAT TAHUN BARU 2016







Buasir Bagi Ibu Mengandung - Tanda, Sebab Dan Tips Rawatan

Banyak pengalaman pertama yang kita nak kongsikan dengan semua orang. Lebih-lebih lagi pengalaman mengandung, tendangan yang pertama dari si anak. Hehe..teruja nak dikongsi. Tapi bila sebut tentang pengalaman pertama buasir..ehem..hehehe. Not exactly sesuatu yang seronok untuk kita sebarkan.


Sakit buasir sering dikaitkan dengan wanita mengandung terutamanya ketika mencecah trimester ketiga. Memang menyakitkan. Malangnya, sakit buasir semasa mengandung ini adalah perkara biasa.  Tapi tak semua ye..dianggarkan hanya 1/10 sahaja mengalami masalah buasir semasa mengandung. Saya dah dua kali pregnant..alhamdulillah takde masalah buasir ni. Sembelit pun tidak.

Semasa kita hamil, jumlah darah dalam badan akan bertambah. Dalam masa yang sama hormon progesteron pada tahap yang tinggi mengendurkan dinding salur darah kita. Salur darah yang berada di bawah rahim berkemungkinan akan membengkak dan meregang akibat tekanan daripada berat baby yang makin lama semakin membesar.  

Sembelit juga salah satu punca terjadinya buasir. Hmm..perkara terbaik yang kita boleh lakukan untuk cegah buasir semasa mengandung adalah mengelakkan diri dari sembelit. Jika kita sembelit, kebarangkalian untuk meneran amat tinggi..hehe. Jadi elakkan le meneran semasa membuang air besar ye.

Berdiri terlalu juga boleh jadi faktor kepada buasir ni terjadi. Bayangkan..ibu mengandung dengan bebanan pada perut, kerja pulak jenis kena berdiri untuk tempoh masa yang lama. Huhu.

Oleh yang demikian, kita perlu mencegah buasir dengan mengelak sembelit dari terjadi. Perkara utama yang kita perlu titik beratkan, kita ubah gaya hidup yang lebih sihat. Berikut ini antara tips saya syorkan:

Entri berikutnya saya akan update lebih banyak tips dan panduan bagi mencegah buasir dari semasa ke semasa. Kebanyakan reader saya mencari solusi mencari penawar buasir secara mudah dan selamat. Jika itu yang korang cari dan perlukan, saya syorkan anda cuba SET BUASIR SHAKLEE ni. Secara peribadinya, husband saya juga pernah mengalami buasir dan telah mencuba produk Shaklee yang bersesuaian dan berjaya mengatasinya. Korang boleh baca sendiri pengalaman sembuh husband saya di sini.

Anda boleh pilih untuk beli sendiri secara pantas melalui laman Shaklee atau boleh menghubungi saya untuk tujuan pembelian. Jika anda memilih untuk membeli sendiri, sila klik Beli Sekarang. Pembelian pantas menggunakan Visa atau Master Card (Debit / Credit Card)


Rahsia Jadi Ahli Shaklee Secara Percuma Terbongkar
Hubungi Saya :




FB Syue Wana | 016-7114304 (sms/whatsapp) | yuna.stitchz@gmail.com
www.facebook.com/messages/FreeVitamins

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

* COD - Skudai; Gelang Patah; Bukit Indah; Perling; Tun Aminah; Tampoi; Bandar Baru Uda; Kempas; Mount Austin, Larkin; Taman Pelangi; Permas Jaya; Ulu Tiram; Masai; Pasir Gudang; Johor Bahru amnya dan pos laju ke SELURUH MALAYSIA.

4 Jenis dan Peringkat Buasir

Saya sambung lagi entri berkenaan berak berdarah yang lepas dengan mengenali lebih dekat berkenaan BUASIR. Umum mengetahui buasir adalah masalah biasa dan ramai yang mengalaminya. Ramai dikalangan kita yang merahsiakan sakit buasir dari mendapatkan rawatan doktor. Kebanyakan kita hanya mengetahui kewujudan buasir apabila berlakunya pendarahan setiap kali membuang air besar ataupun adanya ketulan besar terkeluar di bahagian dubur yang mana sangat sakit apabila disentuh.


Darah yang keluar bersama najis

Penawar Buasir Dalam Masa 3 Hari

Ok..malam ni memang saya nak kongsi tentang buasir je. Hehe.. Sebab buasir ni kita tak boleh pandang ringan. Andai dibiarkan berlarutan..ia memberikan rasa ketidakselesaan dan kesakitan pada bahagian dubur malah melibatkan masalah lain seperti terjejasnya hubungan suami isteri..hihihi.



Testimoni Set Buasir - Buasir Kecut Dalam Masa Dua Hari

Assalamualaikum pembaca setia blog saya..hihi. Moga sihat hendaknya ye. Malam ni nak share lagi satu testimoni berkaitan buasir gak. Buasir ni berlaku disebabkan kita terlampau meneran semasa buang air besar. Kebanyakan penghidap buasir ni adalah ibu mengandung. Buasir berlaku disebabakan tekanan yang kuat pada bahagian dubur. Bila tekanan berlaku, salur darah yang membesar di bawah rektum akan membengkakdan berlakunya keradangan. Buasir ni tak semestinya perempuan je yang menghidapinya. Lelaki pun tak terkecuali.

Testimoni Set Buasir - Ketulan di Dubur Hilang, Tak Sakit Membuang

Assalamualaikum.. Cuaca hari ni mendung. Sejuk..baru lepas hujan. Nikmatnya ya Allah lepas beberapa hari panas terik. Alhamdulillah. So, hari ni saya nak berkongsi testimoni sahabat ni diatas kejayaan beliau mengatasi masalah buasir yang dialami kerana susah nak buang air besar.

Customer adik ni ada masalah nak buang air besar dan dalam masa yang sama disahkan menghidap buasir. Maka itu, dicadangakan customer tersebut untuk mengamalkan Ostematrix dan Zinc Complex cebagai permulaan. Selepas dua minggu consume set berkenaan, Alhamdulillah adik ni maklumkan ada perubahan. Kalau dulu setiap kali buang air besar, mesti sakit sebab ada ketulan pada duburnya. Sekarang ni ketulan tu makin berkurang dan dia tak lagi rasa sakit untuk buang air besar.

Jangan malu untuk berbicara tentang buasir. Setiap penyakit mesti ada ubatnya. Sakit perut dan sembelit adalah permulaan untuk buasir. Perlu dicegah lebih awal sebeum terjadinya berak berdarah dan seterusnya merebak menjadi kanser usus pula. Sila baca di SINI untuk maklumat lebih lanjut.

Anda boleh pilih untuk beli sendiri secara pantas melalui laman Shaklee atau boleh menghubungi saya untuk tujuan pembelian. Jika anda memilih untuk membeli sendiri, sila klik Beli Sekarang. Pembelian pantas menggunakan Visa atau Master Card (Debit / Credit Card)


Rahsia Jadi Ahli Shaklee Secara Percuma Terbongkar
Hubungi Saya :




FB Syue Wana | 016-7114304 (sms/whatsapp) | yuna.stitchz@gmail.com
www.facebook.com/messages/FreeVitamins

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

* COD - Skudai; Gelang Patah; Bukit Indah; Perling; Tun Aminah; Tampoi; Bandar Baru Uda; Kempas; Mount Austin, Larkin; Taman Pelangi; Permas Jaya; Ulu Tiram; Masai; Pasir Gudang; Johor Bahru amnya dan pos laju ke SELURUH MALAYSIA.

Berak Berdarah - Buasir Atau Kanser? Jaga-Jaga!

Assalamualaikum para pembaca sekelian. Kalau berbicara bab berak, pasti ia akan menyinggung sesetengah pihak. Tapi demi kesejahteraan kesihatan bakal pelanggan saya, berkongsi pengalaman sembuh adalah sesuatu yang perlu dilakukan. Tapi sebelum saya share pengalaman sembuh tu, ada baik anda mengetahui lebih lanjut mengenai berak berdarah ni yang saya ambil dari artikel myMetro.

PENDARAHAN ketika buang air besar sesuatu yang membimbangkan, terutama di kalangan mereka yang lanjut usia. Malahan orang dewasa lingkungan 30 tahun juga tidak terkecuali mengalaminya terutama ibu lepas bersalin. Namun, masalah itu sukar dikongsi bersama kerana ramai menganggap ia memalukan.

Sebilangan individu pula memandang ringan dengan menyangkakan ia bukan masalah besar kerana pendarahan akan berhenti selepas beberapa ketika tanpa perlu mendapatkan rawatan.

Pakar Bedah Am Hospital Pantai Cheras, Dr Imtiaz Shahrir Hamid, berkata jika seseorang mengalami masalah pendarahan ketika buang air besar biarpun hanya sekali, mereka dinasihati berjumpa doktor.

Mereka perlu berjumpa doktor, terutama pakar pembedahan am atau usus besar, pakar gastroenterologi untuk mendapatkan kepastian sama ada siasatan lanjut patut dilakukan bagi memastikan tiada masalah ketumbuhan kanser usus besar atau rektum yang kini semakin menjadi-jadi.

BERLUBANG... lubang dalam usus besar yang menyebabkan buang air besar
berdarah.
PENYEBAB... pendarahan dari salur darah tidak normal di dalam usus
SAKIT... buasir menyebabkan pendarahan ketika buang air besar
Saya pernah melihat beberapa pesakit muda berumur 30 hingga 40 tahun berdepan masalah kanser usus besar. Selalunya ketumbuhan mereka sungguh agresif dan cepat merebak ke hati dan paru-paru,? katanya. 

Pendarahan ketika membuang air besar punya banyak faktor, antaranya ketumbuhan kanser di dalam usus besar (kolon) dan rektum (bahagian hujung usus besar yang menyimpan najis) atau dubur.

Penyebab lain ialah buasir, luka di kawasan dubur, luka di dalam kawasan rektum, kehadiran lubang kecil bersebelahan dubur yang mungkin pernah ada bisul dan polip iaitu ketumbuhan awal yang boleh bertukar menjadi kanser di kawasan usus dan rektum.

Penyakit divertikular iaitu dinding usus besar mempunyai lubang kecil juga menjadi punca buang air besar berdarah selain penyakit radang/bengkak usus yang sebabnya tidak diketahui dan jangkitan usus besar disebabkan kuman.

Selain itu, penyebab lain pendarahan ketika buang air besar ialah ischaemic colitis iaitu radang usus besar disebabkan kekurangan bekalan darah ke usus, radiation proctitis (radang/bengkak rektum disebabka rawatan radioterapi terdahulu) serta pendarahan daripada salur darah yang tidak normal di dalam usus besar.

Doktor akan bertanya soalan lazim seperti sudah berapa lama simptom berlaku dan kekerapannya. Pesakit juga akan ditanya sama ada pendarahan itu merah terang atau gelap.

Kebiasaannya, lebih terang warna darah bermaksud pendarahan berlaku di kawasan sebelah kiri usus besar, rektum atau dubur. Jika darah berwarna gelap, pendarahan berpunca daripada kawasan usus besar, terutama di sebelah kanan. 

Jika darah bercampur najis, ia mungkin disebabkan masalah daripada lapisan mukosa usus besar seperti kanser, bengkak usus, polip dan lubang divertikulum di dalam usus besar.

Jika pendarahan berlaku selepas najis keluar dan menitis-nitis, ia mungkin disebabkan pendarahan daripada buasir, katanya.

Beliau berkata, doktor akan bertanya sama ada pesakit menyedari ada objek lain keluar atau boleh dirasai di kawasan dubur apabila membuang air besar. Jika ada, ini mungkin disebabkan ketumbuhan atau buasir.
 
Doktor akan bertanya sama ada seseorang itu sakit apabila berlaku pendarahan. Jika sakit, adakah ia di kawasan perut (abdomen) atau dubur. Jika terasa begitu sakit di kawasan dubur ketika membuang air besar, diikuti pendarahan berwarna merah terang, ini mungkin disebabkan luka di kawasan dubur.

Andai ada rasa tidak selesa, terutama pada bawah perut, ia mungkin kerana ada ketumbuhan usus besar atau radang/bengkak usus besar,? katanya.

Pesakit juga akan diajukan soalan mengenai berapa banyak kuantiti darah yang keluar setiap kali ia berlaku dan adakah mereka rasa letih atau lemah, rasa hendak pitam atau sakit dada.

Masalah itu berpunca daripada kekurangan darah di dalam badan kesan pendarahan yang sama ada sudah lama, kerap atau banyak.

Pesakit yang mengalami pendarahan ketika buang air besar mungkin berasa tidak puas dan kerap ke bilik air tetapi tidak banyak najis keluar. Perkara itu sangat merisaukan kerana ada kemungkinan wujud kanser di kawasan rektum, terutama jika ada lendir dan darah turut keluar.

Jika pesakit mengalami penurunan berat badan dengan cepat dan banyak serta kurang selera makan, ia antara gejala merisaukan kerana boleh disebabkan kehadiran kanser usus, rektum atau dubur yang mungkin melarat atau merebak.

Kehadiran penyakit kanser di dalam keluarga, terutama ibu bapa atau adik-beradik pesakit, meninggikan risiko kemungkinan pesakit mengalami masalah sama.

Doktor juga akan bertanyakan soalan lain yang relevan kepada masalah anda. Ini kemudiannya diikuti pemeriksaan fizikal pesakit yang selalunya bertumpu ke bahagian abdomen untuk memastikan sama ada ketumbuhan usus besar boleh dirasai; dan dubur bersama kawasan pangkal rektum (pemeriksaan jari di kawasan luar dan dalam).

Jika pesakit tidak mempunyai masalah kesakitan di kawasan dubur, doktor akan memasukkan sebuah alat kecil dipanggil proktoskop untuk melihat kawasan pangkal rektum dan dubur.

Alat proktoskop

Selalunya selepas pemeriksaan di klinik, doktor akan cadangkan beberapa jenis siasatan. Satu daripadanya, prosedur kolonoskopi yang boleh dilakukan sebagai pesakit luar.

Peralatan kolonoskop
PERIKSA... peralatan kolonoskop untuk melihat bahagian dalam usus

Kolonoskopi membolehkan doktor melihat bahagian dalam usus besar dan rektum, bermula dengan dubur hingga bahagian permulaan usus besar di sebelah kanan. Panjang usus besar dan rektum ialah 1.5 meter. Kolonoskop ialah alat gentian optik yang panjangnya di antara 120 ke 160 sentimeter (sm) dan pergerakannya dalam usus besar boleh dikawal.

Kolonoskopi di dalam usus besar


Prosedur ini memerlukan persediaan sekurang-kurangnya dua hari di mana pesakit dinasihatkan mengurangkan pengambilan bahan makanan berserat seperti sayur, buah-buahan, daging dan juga bahan tenusu. Sehari sebelum prosedur, pesakit dibenarkan makan sehingga jam 5 petang. Selepas itu, pesakit dinasihatkan hanya mengambil minuman dan 'liquid diet' seperti sup kosong sehingga tengah malam.

Mereka akan diberi ubat julap untuk diminum bersama sekurang-kurangnya seliter air suam, biasanya pada jam 7 dan 9 malam untuk mencuci usus daripada segala najis. Keesokannya, prosedur selalunya dilakukan pada waktu pagi

Pesakit selalunya diberikan ubat tidur yang juga berfungsi sebagai ubat tahan sakit secara suntikan sebelum prosedur. Prosedur ini boleh mengambil masa 15 minit sehingga 30 minit. Jika tidak, ia sukar melalui keseluruhan rektum dan usus besar.

Pesakit mungkin terasa kurang selesa dan juga sedikit kesakitan kerana prosedur ini termasuk memasukkan udara ke dalam usus untuk mendapat pandangan dinding usus yang jelas.

Prosedur kolonoskopi boleh memberi diagnosis (penyakit) melalui pandangan visual bahagian dalam usus besar dan rektum serta menolong memperoleh spesimen (biopsi) untuk pengesahan makmal patologi.

Kolonoskopi juga boleh memainkan peranan terapeutik seperti membuang ketumbuhan kecil seperti polip dan membolehkan suntikan ubat atau penjanaan elektrik terhadap kawasan usus besar atau rektum yang sedang mengalami pendarahan.

Posisi pesakit ketika kolonoskopi
MENGIRING... posisi pesakit ketika kolonoskopi

Seperti mana-mana prosedur atau pembedahan, kolonoskopi mempunyai kemungkinan komplikasi yang rendah iaitu 0.3 peratus (3 dalam 1,000 kolonoskopi) tetapi boleh naik kepada dua peratus dalam kes pembuangan polip (2 dalam 100 kolonoskopi).



Komplikasi berkenaan seperti pendarahan, kecederaan dinding usus, komplikasi ubat tidur/lali dan juga daripada mengambil ubat julap. Walau apapun, kolonoskopi adalah siasatan paling sensitif dan popular di kalangan doktor pakar bedah dan gastroenterologi pada masa kini.

Siasatan lain yang boleh dilakukan ialah barium enema iaitu pengambilan beberapa imej X-ray pada perut selepas cecair kontras (yang boleh dilihat di dalam X-ray) dimasukkan ke dalam rektum dan usus besar melalui dubur. Ini juga memerlukan persediaan usus besar dengan memakan ubat julap.

Barium enema biasanya dilakukan jika kolonoskopi tidak dapat disempurnakan atas sebab kesusahan mengendalikan kolonoskop ketika prosedur atau kerana pesakit tidak dapat menahan sakit ketika prosedur.

 
BARIUM ENEMA... X-ray di bahagian perut.
Bagaimanapun, barium enema kurang sensitif jika persediaan usus tidak berapa rapi dan doktor tidak boleh mengambil biopsi daripada ketumbuhan untuk pengesahan.

Penyebab masalah buang air besar berdarah:
  1. Ketumbuhan kanser di dalam usus besar (kolon) dan rektum (bahagian hujung usus besar yang menyimpan najis) atau dubur
  2. Buasir
  3. Luka di kawasan dubur
  4. Luka di dalam kawasan rektum
  5. Kehadiran lubang kecil bersebelahan dubur yang mungkin pernah ada bisul
  6. Polip di kawasan usus dan rektum
  7. Dinding usus besar mempunyai lubang-lubang kecil
  8. Penyakit radang/bengkak usus yang sebabnya tidak diketahui
  9. Jangkitan usus besar disebabkan kuman
  10. Ischaemic colitis
  11. Radang/bengkak rektum disebabkan pernah menjalani rawatan radioterapi
  12. Pendarahan daripada salur darah yang tidak normal di dalam usus besar.
Bagi mereka yang sedang mengalami berak berdarah ni, kanser adalah perkara terakhir dalam senarai penyakit yang mereka sanggup hadapi. Seperti suami saya, mujur ia hanya buasir dan pulih dalam masa 3 hari selepas mengamalkan set buasir Shaklee. Kini setelah hampir setengah tahun, tiada lagi kes berulang. Alhamdulillah. Testimoni tu boleh baca kat sini.

Anda boleh pilih untuk beli sendiri secara pantas melalui laman Shaklee atau boleh menghubungi saya untuk tujuan pembelian. Jika anda memilih untuk membeli sendiri, sila klik Beli Sekarang. Pembelian pantas menggunakan Visa atau Master Card (Debit / Credit Card)


Rahsia Jadi Ahli Shaklee Secara Percuma Terbongkar
Hubungi Saya :




FB Syue Wana | 016-7114304 (sms/whatsapp) | yuna.stitchz@gmail.com
www.facebook.com/messages/FreeVitamins

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

* COD - Skudai; Gelang Patah; Bukit Indah; Perling; Tun Aminah; Tampoi; Bandar Baru Uda; Kempas; Mount Austin, Larkin; Taman Pelangi; Permas Jaya; Ulu Tiram; Masai; Pasir Gudang; Johor Bahru amnya dan pos laju ke SELURUH MALAYSIA.

Cara Turun Berat Semasa Puasa Ramadhan

Assalamualaikum para pembaca. Hari ni saya nak share tips2 hebat bagaimana anda sepatutnya merangka misi turun berat pada bulan Ramadhan ni. Memandangkan malam ni dah terawikh dan esok kita dah mula puasa. Saya terjumpa perkongian ini dari blog SihatSelalu yang berkongsikan 20 tips penurunan berat badan ketika bulan puasa. Harap sedikit sebanyak ianya membantu anda kelihatan awesome semasa raya nanti.

Perkara pertama anda kena faham bila nak turun berat ni adalah perkara ini adalah suatu proses. Mesti ada permulaan dan perkembangan. Yang takda adalah pengakhiran sebab kalau tak jaga diet, u all boleh bertambah berat semula tau. Perkara pertama sebelum bermula adalah rekodkan timbangan berat dan ukur lilit perut dalam buku.

Apa Itu Kolestrol HDL Dan LDL? Apa Manfaat Atau Fungsi Kolestrol?

Assalamualaikum. Hari ni saya nak sambung lak pasal kolestrol HDL dengan LDL ni. Kalau kolestrol tu jahat kenapa dia jahat...kalau kolestrol tu baik kenapa dia baik? Haaa..nak tau jawapan teruskan membaca. Kalau belum kenal apa tu kolestrol boleh baca Apa itu Kolestrol? yang saya share baru-baru ni.

Seperti yang kita dah tahu kolestrol ni adalah sejenis lemak dan ia tidak boleh larut dalam darah. Ia perlu diangkut ke dalam aliran darah melalui protein khas dipanggil lipoprotein..lipo tu lemak..protein tu protein la ye..hihihi..

Apa Itu Kolestrol? 90% Orang Salah Sangka Sumber Kolestrol!

Baru-baru ni saya ada ambil darah dan doktor cakap kolestrol saya sedikit tinggi..kemudian ibu mertua saya buat pemeriksaan umum..saja-saya je sebab usia dah 57 jadi nak juga tahu tahap kesihataan kan supaya kita boleh mencegah dari berubat. Kedua dua mertua saya pun ada tinggi kolestrol sedangkan ayah mertua saya ni rajin bersenam. So saya teringin la nak tahu apa benda kolestrol yang selalu orang sebut-sebut ni. Jom baca ;-)

Yang saya bulatkan dengan warna merah ni la kolestrol dalam membran luar sel

Promosi Shaklee Bulan Ini

Assalamualaikum dan salam September buat para pembaca dan bakal pelanggan saya. Hmmm.. direct terus pada promosi bulan Oktober 2016. Promosi pertama adalah beli 4 pada harga 3 unit..a.k.a beli 3 free 1...produk yang dimaksudkan adalah Vitalea for Children. Multivitamin mudah dikunyah anak-anak dan memenuhi keperluan nutrisi harian mereka.


Pengalaman Berjaya Berhenti Merokok 1

Assalamualaikum. Hari ni saya nak share pengalaman seorang perokok yang menceritakan secara terperinci apa yang dia rasa selepas diberikan supplement hebat Vivix oleh isterinya tanpa dia ketahui sebenarnya Vivix tersebut mampu memberi kelainan rasa rokok pada perokok selepas mengambilnya. Jom kita tonton video perokok tegar yang berjaya berhenti merokok dengan Vivix ni. Credit harus diberikan pada penghasilan video ini oleh bungacintamama.blogspot.com , vitaminibu.com , dan fabulousdash.com.

Testimoni Pesakit Buah Pinggang

Assalamualaikum. Apa perkara paling sukar sekali bila seseorang tu suspek dia ada penyakit atau masalah kesihatan? Percayalah, jawapan dia adalah berjumpa doktor. Sebab apa? Sebab manusia ni jenis selagi belum betul-betul jatuh sakit, selagi tu taknak check doktor. Betul tak? Ada persamaan dengan u all tak? hehehe. Contoh mudah la. Takyah cari orang jauh. Suami sendiri. Dulu masa saya tulis entri Kencing Berbuih Tanda Awal Masalah Buah Pinggang, suami saya la penyebab saya tulis entri tu. Tapi sampai le ni masih belum buat medical check up.

Cara Mudah Hamil Yang Betul

Assalamualaikum kepada pembaca dan follower blog saya. Dah setahun lebih blog saya bertapak kat internet ni..Dari saya tak tau apa-apa pasal blogging hinggalah blog saya mendapat kunjungan ramai saban hari. So setiap apa yang saya tulis akan jadi perkongsian ilmu dan tentunya saya hanya ingin berikan yang terbaik untuk anda semua...cewah..hehe..so hari ni saya nak berkongsi pendapat mengenai usaha mendapatkan zuriat. Apa langkah2 seharusnya diambil supaya usaha kita itu berkesan.


LINKIN WITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About Me

My photo

Suami isteri yang menjadikan blog sebagai salah satu medium pemasaran. Mempunyai 2 cahaya mata. Saya Rais menulis kesemua blog kami manakala isteri saya Syuhana menulis sebahagian blog Shaklee.