Cara Menambah Tenaga

Penat dan lesu adalah masalah umum bagi kebanyakan warga kota. Ini berpunca dari gaya hidup yang tidak sihat memandangkan kita terpaksa mengikut rutin harian yang sibuk demi sesuap nasi. Sehinggakan kesihatan kita dipandang ringan dan terabai. Sedangkan sumber kekuatan tenaga manusia datang dari makanan. Kan kan kan? Tapi kita suka makan ikut selera dan malangnya makanan yang buat kita kecur lidah tu la yang tak berkhasiat. Natijahnya kita melalui hari hari dengan badan yang letih dan lesu. Sebab tu anda google "Cara Tambah Tenaga" kan?

Bagi anda yang selalu alami gastrik yang teruk, keletihan yang melampau, cepat lapar, Shaklee ada supplement terbaik untuk memastikan kecergasan dan bertenaga sepanjang hari dan dapat mengelakkan gastrik. Insya Allah. Sebab saya sendiri consume dan jadi "ketagih" pada tenaga yang dapat dibekalkan produk Shaklee ni.

Pengambilan karbohidrat amat penting agar kita sentiasa kekal cergas dan bertenaga sepanjang hari. Karbohidrat terbahagi kepada 2 iaitu 'simple'(ringkas) dan 'complex'(kompleks). Karbohidrat yang menjadi makanan ruji rakyat Malaysia adalah karbohidrat 'jahat' iaitu karbohidrat ringkas. Ia cepat dihadam dan menyebabkan kandungan gula dalam darah tinggi tetapi malangnya hanya dalam tempoh yang singkat. 
Contohnya nasi, mee, roti, gandum. Manakala karbohidrat yang baik iaitu karbohidrat kompleks jarang diberi perhatian oleh rakyat Malaysia dalam diet seharian mereka. Karbohidrat baik mengekalkan kandungan gula dalam darah pada paras optimum untuk jangka masa lebih lama. Contoh makanan seperti ubi merah, oat, buah buahan dan sayur sayuran.

Protin juga berperanan dalam membekalkan tenaga selain berperanan sebagai membina dan membaik pulih sel. ESP dengan Mealshake ni membantu mengurangkan gas gestron dalam perut tau. Perut akan sentiasa kenyang dan tiada lagi rasa pedih ulu hati mahupun senak perut. Ok..kita masuk kepada pengenalan produk. Ni pengalaman orang yang guna produk ni.




SET MIGHTY 3 GEMS ni terbahagi kepada 3 produk asas - ESP, MEALSHAKE & PERFORMANCE DRINK

Bersahur dengan set ni dah jadi trend terkini. Tinggal 10 minit je lagi nak imsak..xsempat nak masak. Jadi penyelesaian dia..set sahur yng RINGKAS, CEPAT, BERKHASIAT, MENYELERAKAN, PENUH TENAGA dan SESUAI UNTUK SEMUA

Sesuai untuk membekalkan vitamin, zat galian, tenaga dan pengekalan bendalir badan. Sangat berbaloi kalau korang:

1- Ada masalah gastrik
2- Masak sahur berada paling bawah dalam 'to do list'
3- Korang kesian kat anak yang puasa tapi makan sahur sambil pejam mata. Faham?
4- Nak bantu mak ayah korang yang dah tua melalui bulan Ramadhan dengan lebih bertenaga. 

You all tau tak hierki sedekah tu dimulakan dengan keluarga sendiri, diikuti anak yatim, then baru fakir miskin.

Bukanlah perkara kebajikan itu hanya kamu menghadapkan muka ke pihak timur dan barat, tetapi kebajikan itu ialah berimannya seseorang kepada Allah, dan hari akhirat, dan segala malaikat, dan segala Kitab, dan sekalian Nabi; dan mendermanya seseorang akan hartanya sedang ia menyayanginya, - kepada kaum kerabat, dan anak-anak yatim dan orang-orang miskin dan orang yang terlantar dalam perjalanan, dan kepada orang-orang yang meminta, dan untuk memerdekakan hamba-hamba abdi; dan mengerjanya seseorang akan sembahyang serta mengeluarkan zakat; dan perbuatan orang-orang yang menyempurnakan janjinya apabila mereka membuat perjanjian; dan ketabahan orang-orang yang sabar dalam masa kesempitan, dan dalam masa kesakitan, dan juga dalam masa bertempur dalam perjuangan perang Sabil. orang-orang yang demikian sifatnya), mereka itulah orang-orang yang benar (beriman dan mengerjakan kebajikan); dan mereka itulah juga orang-orang yang bertaqwa.
(Al-Baqarah 2:177)

Tapi kita? sedekah pada fakir yang tak meminta minta tu lebih utama. Anda berhak tentukan nilai sedekah anda! Tapi nak bagi gak pun bagus juga. Menjadi contoh pada yang melihat agar tak bakhil.

Pemberian sedekah itu ialah bagi orang-orang fakir miskin yang telah menentukan dirinya (dengan menjalankan khidmat atau berjuang) pada jalan Allah (membela Islam), yang tidak berupaya mengembara di muka bumi (untuk berniaga dan sebagainya); mereka itu disangka: orang kaya - oleh orang yang tidak mengetahui halnya, kerana mereka menahan diri daripada meminta-minta. Engkau kenal mereka dengan (melihat) sifat-sifat dan keadaan masing-masing, mereka tidak meminta kepada orang ramai dengan mendesak-desak. Dan (ketahuilah), apa jua yang kamu belanjakan dari harta yang halal maka sesungguhnya Allah sentiasa Mengetahuinya.
(Al-Baqarah 2:273)
Berdasarkan graf di atas, terbukti ESP memberikan tenaga yang lebih tinggi untuk tempoh yang lebih lama berbanding karbohidrat sahaja. Contoh karbohidrat adalah seperti nasi dan roti. Kerana itu sesiapa yang mengambil karbohidrat berlebihan cenderung untuk bertambah berat badan. Ini kerana karbohidrat hanya membekalkan tenaga untuk jangka masa pendek walaupun banyak dimakan. 

Jadi untuk mengelakkan rasa lapar, letih dan tidak bertenaga semasa berpuasa, anda perlu memaksimumkan simpanan glikogen. Glikogen merupakan simpanan karbohidrat dalam bentuk glukosa di dalam tubuh yang berfungsi sebagai salah satu sumber tenaga

Caranya ialah dengan melewatkan sahur, kerana glukos daripada sumber karbohidrat yang dimakan pada waktu sahur akan tahan lebih lama. Karbohidrat bertukar menjadi glukos yang disimpan di dalam hati dan otot-otot dalam bentuk glikogen. 

Karbohidrat yang lebih berkualiti adalah dari jenis kompleks seperti roti jagung, oat, bijirin, roti mil, sayur-sayuran dan buah-buahan di mana ia membekal tenaga lebih lama dari karbohidrat mudah kerana tempoh dicernakan lebih lama. 

Selain itu, tubuh juga mendapat sumber tenaga daripada pemecahan protein yang membentuk glokus melalui proses glukoneogenesis. Bagaimanapun proses ini berlaku apabila simpanan karbohidrat habis digunakan oleh tubuh. 

Set ini juga sangat sesuai bagi yang ingin kuruskan badan dan untuk ibu-ibu yang masih menyusu yang risau susu badannya makin berkurang jumlahnye semenjak seminggu berpuasa ni. 

Biasalah, bila kita berpuasa, rasa letih dan stress menjadi faktor kenapa susu berkurang sedikit. Saya pun alami perkara yang sama. Walaubagaimanapun dengan ikhtiar set bersahur shaklee, Alhamdulillah susu badan korang masih kekal banyak dan dapat menampung keperluan anak

Bagaimanapun kami sentiasa memberi nilai yang terbaik buat pelanggan kami. Anda boleh mencuba ESP sahaja dahulu. Jika memadai maka anda boleh berjimat di situ. Jika anda masih merasa memerlukan bantuan tenaga lagi, kenali 2 lagi produk Shaklee iaitu Meal Shakes dan Performance Drink.

Anda boleh pilih untuk beli sendiri secara pantas melalui laman Shaklee atau boleh menghubungi saya untuk tujuan pembelian. Jika anda memilih untuk membeli sendiri, sila klik Beli Sekarang. Pembelian pantas menggunakan Visa atau Master Card (Debit / Credit Card)


Rahsia Jadi Ahli Shaklee Secara Percuma Terbongkar
Hubungi Saya :




FB Syue Wana | 016-7114304 (sms/whatsapp) | yuna.stitchz@gmail.com
www.facebook.com/messages/FreeVitamins

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

* COD - Skudai; Gelang Patah; Bukit Indah; Perling; Tun Aminah; Tampoi; Bandar Baru Uda; Kempas; Mount Austin, Larkin; Taman Pelangi; Permas Jaya; Ulu Tiram; Masai; Pasir Gudang; Johor Bahru amnya dan pos laju ke SELURUH MALAYSIA.

0 comments:

Post a Comment

LINKIN WITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About Me

My photo

Suami isteri yang menjadikan blog sebagai salah satu medium pemasaran. Mempunyai 2 cahaya mata. Saya Rais menulis kesemua blog kami manakala isteri saya Syuhana menulis sebahagian blog Shaklee.