Mati Kerana Pil Kurus?

Masa saya jalan jalan ( blogwalking - burn 1 calorie / hour. LOL) kat Blog Master Cery, saya terjumpa satu entry yang saya rasa wajib untuk dikongsikan. Sebab saya pelik dengan lambakan ubat kurus di pasaran, masih ramai yang belum kurus. Tu antara kekurangan beli ubat kurus di pasaran. Lepas jual, xda consultation. Bila takda consultation, macam-macam perkara boleh berlaku. Ada yang masih degil menjual dan mengguna ubat kurus yang pihak berkuasa sahkan ada sibutramine.
 
Jangan ingat cerita mati kerana pil kurus adalah rekaan ye..it does happen!

Sebelum anda merisikokan nyawa anda kerana taksub, ada baiknya anda ambil iktibar dari kisah benar ni. Tak kisah anda nak ambil produk apa pun, yang penting turun berat badan dengan ilmu, bukan nak cepat kurus je. Sebab jika anda besar sejak lahir, pertama sekali anda kena lakukan adalah tukar kadar metabolisma dalam gen keturunan anda tu dulu. Mari kita layan kisah benar yang sedih ni. Sob sob..

"last week semasa di booth medan mara. yang saya notice..... kalau booth yang display Produk kurus.atau ape2 yg berkaitan.....mmg jadi hot booth gitu..... lagi2 kalau diorang tulis besar2 kat banner tu... KURUS hanya RM10... .. wahh.memang mcm goreng pisang panas... berderet beratur nak tahu..nak beli... hmm... jgn dilihat pada harga apabila sesuatu yang berkaitan hidup dgn mati ni yerr.......bila baca cerita cik pau ni.. cuak gak saya rasa..mari baca...dicopy disini..ni kisah benar ni yerr.. kwn dia meninggal dek taksub dgn pil kurus.....Jom bacaaaa

"...masa bujang2 dulu bila nak kurus sibuk2 cari teh kurus orang kampung. kadang gi mydin cari kaplet susut perut mustika ratu... hehehe... dulu masa aku kerja di baymont ada sorang kawan yang chubby. lepas berhenti dari baymont, pernah 2-3 kali terserempak dia di dayabumi (oh... opis lama... i miss u...). rupanyer dia kerja di kementerian kesihatan berdekatan dengan masjid negara. kadang2 kalau hari jumaat aku rajin sket perabis duit membeli belah di masjid negara, pernah jugak terserempak dengan dia.pada suatu hari, aku gath dengan yatt dan kak shila di kl sentral. dah lama tak jumpa... rindu kat kawan2 baymont nih dah macam adik beradik laa konon. sembang punya sembang terkeluar citer tentang kawan yang chubby tu. aku tak ingat laa nama dia... tapi aku gelarkan Ros laa yer. rupanyer Ros tu baru jerk meninggal beberapa hari sebelum perjumpaan aku dengan yatt dan kak shila. kisah pemergiannya pun ada tersiar dalam akhbar. menurut kawan serumahnya, ros ada plan nak menurunkan berat badan. mungkin untuk persiapan hari bahagia agaknya. so arwah ada beli ubat kurus. beberapa hari lepas makan ubat tu dia pun berak2. rasa nyer normal ubat kurus akan mengakibatkan berak2. pada malam kejadian, arwah tiba2 rebah dan mengelupur. tidak semena2 mulutnya berbuih2 dan tak lama selepas tu terbaring kaku. awan2 serumah panik tapi tak sempat berbuat apa2 sebab kejadian berlaku dengan pantas dan beliau tidak dapat diselamatkan.

sejak dari itu, aku tak berani nak makan2 lagi pil kurus dan sebagainya. ubat apa yang arwah makan tak pulak aku selidik. aku rasa dia dehydrated agaknyer. dengar citer, bopren dia tak kisah pun tentang fizikal dia. tapi aku rasa, saper2 yang normal pun mesti rasa rendah diri kalau fizikal huduh. lagi pulak menjelang hari bahagia, mesti laa nak nampak cantik... yer tak? pengajaran yang ada kat sini, nak kuruskan badan kena ada cara yang betul dan ubat yang betul. apa pun yang kita nak cuba esp. bab makan2 ubat nih kena consult dengan cik pakar.

kat sini aku nak promote vitamin untuk kurus. yang ini betul2 vitamin dan bukan dalam kategori ubat. oleh kerana shaklee dah bertapak lama dalam industri makanan tambahan atau supplement nih, aku tak rasa ragu2 nak ketengahkan kebaikannya. semoga segala kebaikan dari segi kesihatan yang aku dah alami selama 6 bulan nih dapat di kongsikan dan dimanfaatkan oleh pembaca2 yang lain. aku harap, cerita nak kurus arwah ros nih jugak dapat dijadikan iktibar. sentiasa berhati2 dengan ubat dipasaran. lagi2 ubat yang tak diiktiraf oleh kementerian kesihatan.

Kena ingat juga, penerimaan sistem badan terhadap ubat2 dan supplement2 yang kita ambil tak sama dengan setiap orang. ada yang cepat nampak kesannya dan ada yang lambat memberi kesan. seperti dalam citer arwah ros nih, mungkin dia rasa itu adalah kesan2 biasa. terlewat merawat mengakibatkan nyawanya melayang. apa pun, mungkin itu yang Allah takdirkan untuknya. semoga rohnya di tempatkan dikalangan orang2 yang beriman dan beramal soleh... aminn..
Pastikan apa yang anda makan adalah selamat!
hmm.. jadilah pengguna yang bijak yer.. jgn semata2 pil kurus berlambak di pasaran..dan terlalu taksub... main beli jer... kena tahu apa yang kita makan... ingat lah yer... kalau kita salah beli mesin basuh ke peti sejuk ke..tv ke..bleh la gi antar repair...ada warranty...... kalau salah beli pil/vitamin/supplemen???? boleh antar badan gi repair ker???huhuhuhu....saya dah hampir 1thn bersama dgn jenama Shaklee ni.....brand yang dah 50tahun lebih established dan selamat..naturally safe...proven effective...

Sesiapa yang bercita cita menurunkan berat badan boleh klik pada "our slimming program' kat page utama. Widget tu didedikasikan untuk panduan mereka yang nak menurunkan berat badan secara selamat.

Anda boleh pilih untuk beli sendiri secara pantas melalui laman Shaklee atau boleh menghubungi saya untuk tujuan pembelian. Jika anda memilih untuk membeli sendiri, sila klik Beli Sekarang. Pembelian pantas menggunakan Visa atau Master Card (Debit / Credit Card)


Rahsia Jadi Ahli Shaklee Secara Percuma Terbongkar
Hubungi Saya :




FB Syue Wana | 016-7114304 (sms/whatsapp) | yuna.stitchz@gmail.com
www.facebook.com/messages/FreeVitamins

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

* COD - Skudai; Gelang Patah; Bukit Indah; Perling; Tun Aminah; Tampoi; Bandar Baru Uda; Kempas; Mount Austin, Larkin; Taman Pelangi; Permas Jaya; Ulu Tiram; Masai; Pasir Gudang; Johor Bahru amnya dan pos laju ke SELURUH MALAYSIA.

1 comments:

  1. salam kenal.. aiza dah ambil SDII.. alhamdulillah berkesan.. singgah&follow di sini..

    ReplyDelete

LINKIN WITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About Me

My photo

Suami isteri yang menjadikan blog sebagai salah satu medium pemasaran. Mempunyai 2 cahaya mata. Saya Rais menulis kesemua blog kami manakala isteri saya Syuhana menulis sebahagian blog Shaklee.