Testimoni Vivix - Gout Ibu Sembuh Sebab Kaki Tak Sakit Walaupun Makan 3 Ekor Udang Besar

Assalamualaikum. Orang kata penyakit gout ni penyakit orang kaya. Saya tak tau la pulak penyakit ada kategori kaya miskin. Mungkin penyakit gout ni ada kaitan dengan makanan yang harganya mahal macam udang, tu yang dapat jolokan penyakit orang kaya kot.
Bengkak Gout...agak-agak apa rasa dia?
Ibu kepada upline saya Puan Yati ada gout, dia berikan Vivix kepada ibunya untuk kesihatan menyeluruh. Saya ambil dari blog upline saya testimoni gout ibu beliau. Kisahnya begini...

"Weekend lepas mak saya datang ke rumah. Biasalah bila ada tetamu datang, kita mesti nak bawak dorang keluar makan kan. So saya dan suami bawa mak pegi makan kat Ikan Bakar Ana Petai, Bangi. Mak saya ni ada gout dan dia memang pantang giler makan. Tapi agaknya malam tu bila makanan dah terhidang banyak depan mata, dia jadi teruja lah pulak. Dia pun saja lah test power malam tu. Dia pegi makan udang besar 3 ekor + sotong. Banyak jugak lah dia makan. Surprisingly, pagi esoknya, dia bagitahu saya kaki dia tak sakit lansung. Kalau dulu2 lah ni, ishkkk hatta termakan ikan bilis seekor pun sure kaki dia akan bengkak dan merana beberapa hari. Tu mak saya kata, memang best lah Vivix ni. Dia happy sangat sebab gout dia dah takde."

Udang yang ibu Puan Yati makan. Mengiurkan..
Jika anda pernah berhadapan dengan orang yang ada masalah gout ni, tiap kali gout menyerang memang menakutkan tengok keadaan mereka ni. Bila salah makan macam sotong, udang, kerang atau daging kambing, boleh nampak tiba-tiba benjolan sebesar bola pingpong muncul di sendi ibu jari kaki. Kalau tengok dari riak muka pun dah boleh tahu, mesti tersangat sakit, sebab kawasan yang terkumpul asid urik tu akan jadi bengkak dan kemerah-merahan

Dah jadi macam ni, memang sukar nak berjalan dan terpaksa bertongkat. Semua aktiviti harian terganggu dan terpaksa bergantung kepada ubat untuk meredakan gout yang menyerang. Ada pesakit gout yang tak dapat menahan kesakitan, terpaksa mendapatkan suntikan khas untuk gout tetapi suntikan ini tidak elok diambil selalu. 

Gout adalah satu penyakit sendi yang terjadi disebabkan oleh asid urik berlebihan di dalam badan. Asid urik terbentuk secara semulajadi dalam darah sebagai hasil pecaan produksi pelbagai bahan kimia. 

Jika buah pinggang tidak dapat membuang asid urik  atau ia berada terlalu banyak dalam badan, ia akan membentuk satu "KRISTAL ASID URIK" dalam tisu badan terutamanya pada bahagian-bahagian sendi. 

Apabila kristal terbentuk dalam sendi, ia menyebabkan serangan radang sendi (artritis). Dalam erti kata yang mudah gout terjadi apabila tubuh kita gagal menyingkirkan bahan kumuh ini melalui air kencing, dan apabila ia berlebihan dan tidak dapat dibuang, ia terkumpul di dalam sendi dan boleh mengakibatkan pembengkakan.


Terkenal sebagai penyakit yang diwarisi, gout juga boleh disebabkan oleh pengamalan gaya hidup yang tidak sihat. 

Malahan ada sesetengah ubat-ubatan dan makanan mampu meransang peningkatan asid urik seperti makanan laut, kacang, roti manis, daging, dan ikan bilis. 

Pengambilan ubat-ubatan moden tertentu seperti antibiotik, pelancar air kencing, dan ubat-ubatan kemoterapi bagi merawat kanser dipercayai antara faktor yang menyumbang kepada ketidakseimbangan fungsi hati dan buah pinggang. Ini juga dipercayai sebagai punca peningkatan risiko gout.


Berapa ramai agaknya penduduk dunia yang mengalami kegagalan buah pinggang dan hati tidak berfungsi, tidak tahu ia berpunca daripada pengambilan ubat-ubatan moden tertentu. 

Kasihannya, apabila mereka bertanya doktor, mereka mungkin 'telan' bulat-bulat jawapan yang diberikan. Jawapan yang biasa diterima ialah ubat-ubatan bukan punca, tetapi faktor umur atau punca tidak diketahui.

Kadar pesakit gout dianggarkan satu dalam 100 orang. Meskipun lelaki seringkali dikaitkan dengan masalah ini, wanita yang telah putus haid (menopous) juga berhadapan dengan risiko penyakit ini. Pesakit gout juga berisiko untuk sakit jantung dan kejadian batu karang pada buah pinggang. 

Gout dianggap penyakit kronik dan progresif. Ia bermula dengan sendi kaki (seperti ibu jari) yang menyebabkan rasa sakit, membengkak dan merah selain kaku dan panas. Jika sendi itu disentuh atau cuba untuk bergerak...ia akan menjadi bertambah sakit. Simptom gout boleh terjadi dalam masa yang pantas (sehari) dengan serangan yang pertama, kebiasaannya berlaku pada waktu malam. Bagi sesetengah orang gout hanya akan menyerang sekali sahaja tetapi pada bulan berikutnya ia akan menyerang semula beberapa bulan berikutnya. 


Gout sekiranya dibiarkan tanpa dirawat besar kemungkinan akan mengakibatkan kerosakan sendi dan ketidakupayaan untuk bergerak. So kalau anda dah menderita lama penyakit gout, sudah tiba masanya mencuba Vivix. Vivix membantu pesakit gout dengan mengembalikan fungsi hati dan buah pinggang untuk menyingkirkan asid urik. Vivix bukan sahaja elok untuk penyakit gout, bahkan elok untuk semua jenis penyakit. Tak percaya? teruskan pembacaan anda...

1- Sejarah Vivix
2- Vivix in detail
3- FAQ berkenaan Vivix
4- Testimoni Vivix


Anda boleh pilih untuk beli sendiri secara pantas melalui laman Shaklee atau boleh menghubungi saya untuk tujuan pembelian. Jika anda memilih untuk membeli sendiri, sila klik Beli Sekarang. Pembelian pantas menggunakan Visa atau Master Card (Debit / Credit Card)


Rahsia Jadi Ahli Shaklee Secara Percuma Terbongkar
Hubungi Saya :




FB Syue Wana | 016-7114304 (sms/whatsapp) | yuna.stitchz@gmail.com
www.facebook.com/messages/FreeVitamins

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

* COD - Skudai; Gelang Patah; Bukit Indah; Perling; Tun Aminah; Tampoi; Bandar Baru Uda; Kempas; Mount Austin, Larkin; Taman Pelangi; Permas Jaya; Ulu Tiram; Masai; Pasir Gudang; Johor Bahru amnya dan pos laju ke SELURUH MALAYSIA.

0 comments:

Post a Comment

LINKIN WITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About Me

My photo

Suami isteri yang menjadikan blog sebagai salah satu medium pemasaran. Mempunyai 2 cahaya mata. Saya Rais menulis kesemua blog kami manakala isteri saya Syuhana menulis sebahagian blog Shaklee.