Tips Untuk Mudah Hamil

Ada di kalangan pasangan yang dah tak sabar-sabar nak menimang cahaya mata. Ada pula yang dah siap pilih masa/tarikh yang sesuai untuk bersalin..(heheh..kami tergolong dalam kumpulan ni). Anda boleh pastikan 4 perkara ni anda lakukan dengan betul untuk cerahkan peluang hamil.

1. Waktu terbaik Untuk Bersama

Ketahui waktu subur anda. Telur atau benih hanya akan keluar sekali sahaja dalam satu pusingan haid iaitu pada waktu subur anda. Oleh itu amat penting bagi kita semua untuk mengetahui bila waktu subur. Jangka hayat ovum tak lama..dalam 1-2 hari sahaja. Jadi peluang nak dapat zuriat tu terhad. Disebabkan lelaki ni jutawan..berjuta sperma yang dilepaskan hanya mampu bertahan dalam masa 3-5 hari. Maka dengan itu..anda perlu bersama pada 3 hari sebelum atau 2 hari selepas waktu subur.


Bagi mereka yang kitaran haid normal (28hari), anda boleh bersama pada hari ke 11-16 haid untuk waktu optimum..kerana anggaran waktu subur adalah pada hari ke 14.

2. Kekerapan Bersama

Takde angka tepat..berapa kali harus melakukan hubungan untuk hamil. Ini bergantung dengan individu tu sendiri. Ada je yang hamil dengan sekali percubaan..heeehehe. Ada yang perlukan waktu lebih lama. Apa yang paling penting "berapa kerap" anda lakukan hubungan pada waktu subur. Kalau bersama kerap mana pun tapi bukan waktu subur..potensi nak mengandung tu tipis..senipis kulit bawang..heheh.

3. Nikmati masa indah bersama

Seandainya anda tergesa-gesa nak hamil cepat..perasaan tertekan tu akan wujud. Hipotalamus - kelenjar dalam otak yang mengawal hormon ovulasi tidak berfungsi sebaiknya jika anda dalam keadaan tertekan. So relax.. jangan stress. Ni pakar berkata-kata..ketika seorang wanita mencapai orgasme-klimaks

4. Nikmati Proses Hubungan Seksual Anda

Daripada penelitian pakar menunjukkan bahawa ketika seorang wantia mencapai orgasme - klimaks semasa hubungan kelamin - akan membentuk suasana alkaline pada vagina yang mana sperma suka keadaan ini, berbanding keadaan normal vagina. Jika anda mencapai orgasme pada saat yang bersamaan atau sesaat sesudah pasangan anda ejakulasi maka kesempatan sperma untuk selamat sampai di servik - rahim - lebih tinggi.

Teruskan pembacaan anda - Cara Mudah Hamil Yang Betul

Anda boleh pilih untuk beli sendiri secara pantas melalui laman Shaklee atau boleh menghubungi saya untuk tujuan pembelian. Jika anda memilih untuk membeli sendiri, sila klik Beli Sekarang. Pembelian pantas menggunakan Visa atau Master Card (Debit / Credit Card)


Rahsia Jadi Ahli Shaklee Secara Percuma Terbongkar
Hubungi Saya :




FB Syue Wana | 016-7114304 (sms/whatsapp) | yuna.stitchz@gmail.com
www.facebook.com/messages/FreeVitamins

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

* COD - Skudai; Gelang Patah; Bukit Indah; Perling; Tun Aminah; Tampoi; Bandar Baru Uda; Kempas; Mount Austin, Larkin; Taman Pelangi; Permas Jaya; Ulu Tiram; Masai; Pasir Gudang; Johor Bahru amnya dan pos laju ke SELURUH MALAYSIA.

0 comments:

Post a Comment

LINKIN WITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About Me

My photo

Suami isteri yang menjadikan blog sebagai salah satu medium pemasaran. Mempunyai 2 cahaya mata. Saya Rais menulis kesemua blog kami manakala isteri saya Syuhana menulis sebahagian blog Shaklee.